Tim Buckley
March 10, 2021
Bisiklet iç lastiğini değiştirin ve bisikletinizin keyfini çıkarın. Nasıl mı? Güneşli günlerin gelmesiyle birlikte bisiklet gezileri artıyor! Ancak lastiklerin patlaması da daha sık meydana gelecektir. Hadi siz de temel adımlarımızı uygulayarak bisiklet iç lastiğini değiştirin!
Jantın boyutuna (26 ″, 28 ″,…) ve supap boyutuna (mm cinsinden) uygun yeni bir iç lastik
Bisikletinizi tutmak için bir tamir ayaklığı
Tekerleğinizi parçalara ayıracak aletler
İlk olarak mevcut tüm aletlerle dışarıda veya atölyenizde/garajınızda bir alan hazırlayın. Tercihen bisikletinizi bir tamir sehpasına yerleştirin. Bu imkanınız yoksa bisikletinizi zeminde veya masa üzerinde sele ve gidonların üzerine doğru ters çevirin.
Önce tekerleği sökün. Sökme işlemini kolaylaştırmak için zinciri küçük dişliye yerleştirin. Önce fren kaliperlerini gevşetin, ardından ‘quick release’ bir tekerlek aksınız yoksa bir İngiliz anahtarı kullanarak tekerlek aksını sökün ve tekerleği çıkarın. Arka tekerlek için zinciri ve vites değiştiriciyi de çıkarmanız gerekecektir.
Tekerleği çıkardıktan sonra patlayan iç lastiği çıkarmanız gerekecektir.
Önce supap ucunu çıkarın ve bir kenara koyun. Daha sonra, lastiği yapabildiğiniz kadar sıyırın ve çıkarmak için lastiğin altına bir lastik sökme levyesi yerleştirin. Birinci lastik değiştirme aletini lastiğin altında bırakın ve ikincisini de lastiğin altına yerleştirin ve patlayan iç lastiği çıkarmak için tüm lastik boyunca kaydırın.
Bu şekilde tüm lastiğiniz ayrılacak ve iç lastiği çıkarabileceksiniz. Bunu yapmak için önce kıvrılan bölümü ve ardından tüm iç lastiği çıkarın. Daha sonra, lastiğin içinde yeni iç lastiğe zarar verebilecek diken gibi herhangi bir şey olup olmadığına bakın.
Şimdi, yeni bir iç lastik takacaksınız. Bunun için yeni iç lastiği açın ve bir bisiklet pompası yardımıyla formunu alıp lastiğin içine daha kolay girebilmesi için kapasitesinin yaklaşık % 30’u kadar şişirin.
Kapasitesinin %30’u kadar şişirdikten sonra, ilk olarak supapı yerine yerleştirin, ardından supapın kalan kısmını lastiğin içinde eskisinin yerine doğru kaydırın. Daha sonra iç lastiği, ellerinizle tekerleğe tutturarak içeri yerleştirin. Gerekirse bir lastik sökme aleti kullanabilirsiniz.
Lastiğiniz yeni gibi görünüyor! Supap ucunu tekrar takın ve bir şehir, yarış veya dağ bisikleti olmasına bağlı olarak lastiğinizi ideal basınca kadar şişirin.
Son olarak, vites değiştiriciyi ve arka tekerlek zincirini dikkatli bir şekilde takarak tekerleği aksının üzerine yerleştirin.
Biri evde ve ikincisi bisiklet binerken olmak üzere mutlaka hazırda bir veya iki iç lastik bulundurmanızı tavsiye ediyoruz. Bir iç lastik, bisiklet çantanızda veya çantanızda genellikle çok fazla yer kaplamaz.
Ayrıca, “her ihtimale karşı” her zaman için minimum yol bakım ekipmanını yanınızda bulundurduğunuzdan emin olun. Bisiklete binerken delinmeye dayanıklı sprey şişesi ve 100 ml WD-40 Çok Amaçlı Ürünü bulundurmanızı öneririz! Lastiğiniz patladığında veya zinciriniz tutukluk yaptığında çaba harcamanızı önleyecektir.
İşte, böyle! Artık bir iç lastiği kolayca değiştirebilirsiniz! Kendi bisiklet bakım ipuçlarınızı Facebook sayfamız ve Instagram sayfamız üzerinden takip edebilirsiniz.
Hakkımızda
WD-40, tüm dünyadaki atölyelerde, fabrikalarda ve evlerde problem çözen ürünler geliştirerek ve satarak kalıcı pozitif hatıralar yaratmaya kendini adamış, global bir kuruluştur.
© 2025 WD-40 Company.
Her hakkı saklıdır